۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۴۷

در گفتگو با مهر مطرح شد:

برپایی سفره هفت‌سین ایرانی در کاخ مروارید/اجرایی رسم نوروز خوانی

برپایی سفره هفت‌سین ایرانی در کاخ مروارید/اجرایی رسم نوروز خوانی

کرج - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز از برپایی سفره هفت‌سین ایرانی در کاخ مروارید و برخی ادارات کرج خبر داد.

عبدالناصر میرچی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نظارت مستمر و روزانه از تأسیسات و مؤسسات گردشگری واقع در استان طی ایام نوروز، اظهار کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر استان از تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اعلام اینکه این قبیل از بازرسی‌ها در قالب دو اکیپ نظارت مشترک نظیر ادارات نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، حمل‌ونقل، پایانه‌ها، صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل‌شده است، افزود: تیم نظارت تخصصی متشکل از کارشناسان تخصصی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز در این مسیر فعالیت خود را با جدیت آغاز کرده است.

میرچی خاطرنشان کرد: مسافران و شهروندان می توانند هرگونه تخلف در نحوه ارائه خدمات و نرخ‌گذاری در تأسیسات و مؤسسات گردشگری را با همکاران مربوطه در دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر در میان بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اجرایی شدن طرح نوروز گاه در سطح استان، تصریح کرد: این برنامه به سبب قدردانی و پاسداشت آیین‌ها و خرده‌فرهنگ‌های حاکم در جامعه اسلامی ایران برگزارشده که است که شامل نوروز خوانی، سفره هفت‌سین، دیدوبازدید، خانه‌تکانی و غیره است.

وی بابیان اینکه تبلیغات محیطی منسجمی در این خصوص صورت گرفته است، گفت: در مجموعه تاریخی - فرهنگی کاخ مروارید، اداره کل میراث فرهنگی استان البرز، دفتر فرماندار کرج و غیره سفره هفت‌سین ایرانی برپاشده است.

وی با اشاره به برگزاری تورهای یک‌روزه البرزگردی در ایام تعطیلات نوروزی، اعلام کرد: امید است در سال جاری مردم با طبیعت آشتی کنند و برای حفظ این موهبت‌های الهی قدم بردارند.

کد خبر 3936200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha